Ruta BTT Fonts de Serra

Ruta circular que combina pista forestal i xicotets trams d’asfalt. Ix de l’oficina de Turisme de Serra buscant la pista forestal del Castell, després de passar-ho arriba fins a la  font de l’Ombria. Continua per la pista forestal fins a retrobar-te amb la CV-310, prenent-la sentit Serra, per a després agafar el primer desviament a la dreta en direcció a la font del Llentiscle i font del Poll, seguint alguns trams del GR-10. Arriba fins a la  font Berro i contínua la pista forestal fins a arribar a la font de la Gota. Després de passar-la, s’inicia a l’esquerra l’ascens cap a la font de l’Abella. Des d’allí, contínua cap a la font de Marge, passant després per la Cartoixa de Portaceli, on et retrobaràs amb la CV-331, després d’aproximadament 1 km per asfalt, trenca a l’esquerra per a anar pujant cap a la zona de Potrillos, després de passar la font i una vegada s’arriba al Collado de l’Espartar, s’inicia el descens cap a la població de Serra. hhhhhh

Recorda: La circulació amb bicicleta només està permesa per pista forestal i màxim a 30 km/h.

Donem les gràcies a Tomás Llorens per la realització d’aquesta ruta.

Ruta circular
Distància: 38 km
Temps estimat: 4h.

Recomanacions:

Cuidar i respectar la natura.

És convenient una bona planificació a l’hora de fer una ruta i no subestimar els riscos

Ningú millor que nosaltres sap on estan les nostres limitacions. Cal fer rutes que s’adapten a la nostra forma física.

Portar mapa, GPS, o alguna aplicació mòbil que funcione sense cobertura. Portar la bateria del mòbil carregada.

Cal avisar algú, d’on anem i consultar la previsió de l’oratge.

Preparar la motxilla amb aigua, alguna cosa per menjar, alguna prenda d’abric, llanterna i xicoteta farmaciola.

Utilitzar gorra i crema de protecció solar.

Les rutes es poden realitzar durant qualsevol part de l’any. En estiu, però, cal evitar les hores de màxima exposició al sol.

Conèixer el número d’emergències: 112. En cas d’emergència, mantín la calma i crida al 112.