Gorrisa (Ruta 2. Color Azul)

Ruta que travessa el municipi seguint el GR-10 i pel carrer de la Pobleta arriba fins a la Font de Deula. Des d’allí, serpentejant el curs del barranc, anirem pujant per senda fins a la partida de les Coves. Des d’aquesta pista, baixarem fins arribar al collao de l’Espartal. Des d’aquest encreuament de camins, podem accedir pel sender de l’esquerra al cim de la Gorrisa, des d’on podem contemplar bones vistes.

Continuarem per la pista forestal. Després de passar per la Font de Potrillos, arribarem a Serra. Travessarem la zona del poliesportiu i, seguint les indicacions, arribarem a l’Ajuntament de Serra, punt d’inici i final de la ruta.

Ruta circular
Distància: 9km
Temps estimat: 2h 45min.
Desnivell: 252m

Dificultat: moderada, es pot fer en familia, sense quasi dificultat.

Interessa saber:

Font de Deula: Font d’eixida natural, molt próxima al municipi amb una xicoteta área recreativa.

Font de Potrillos: De caval irregular, situada a la vertent oest de la muntanya de la Gorrisa. Ofereix bones vistes sobre la vall de Lullén.

Àguila de panxa blanca: Au rapaç més representativa de les muntanyes mediterrànies. És una espècie molt amenaçada i en regressió.

Esquirol: Xicotet mamífer arborícola, propi de les pinedes. És un animal molt àgil. L’espècie està molt afectada pels incendis forestals.

Recomanacions:

Cuidar i respectar la natura.

És convenient una bona planificació a l’hora de fer una ruta i no subestimar els riscos

Ningú millor que nosaltres sap on estan les nostres limitacions. Cal fer rutes que s’adapten a la nostra forma física.

Portar mapa, GPS, o alguna aplicació mòbil que funcione sense cobertura. Portar la bateria del mòbil carregada.

Cal avisar algú, d’on anem i consultar la previsió de l’oratge.

Preparar la motxilla amb aigua, alguna cosa per menjar, alguna prenda d’abric, llanterna i xicoteta farmaciola.

Utilitzar calcer adequat, gorra i crema de protecció solar.

Les rutes es poden realitzar durant qualsevol part de l’any. En estiu, però, cal evitar les hores de màxima exposició al sol.

Conèixer el número d’emergències: 112. En cas d’emergència, mantín la calma i crida al 112.